Igår fick jag en trevlig och fin tidning med posten. Det var pappa som skickat den. Den innehöll vackra bilder och berättelser från Terjärv där min mamma är född och där mina föräldrar bor sen många år på natutsköna Fröjdö. Pappa hade skrivit in lite kommentarer i den också. Tack snälla pappa! Jag trodde jag var ganska bra på terjärvdialekt,  men när jag försökte läsa Bondn (fri översättning av dikt av Runeberg) märkte jag att jag har en bit kvar att gå 😉. I morgon ska jag åka på Stickmys ‘Mellan hägg och syren’ i Granhammar. Vi (7 stickkompisar) startar kl 15.00 från Sundbyberg och åker tillsammans i en stor bil till Örebro där vi äter middag på en asiatisk restaurang och  bor en natt på 4-stjärnigt hotell. Kl 09.00 börjar sen ‘Stickmyset’ på Atelje Norrgården. Jag slutade jobbet lite tidigare igår och slank in på Pressbyrån på Regeringsgatan och köpte tre sticktidningar för att komma i stämning …     

