Igår var det WWKIP-dagen (worldwide knit in public day) eller världsstickardagen och då hängde jag på ett gäng som satt och stickade utanför Johan&Nyström på Swedenborgsgatan. Några nya och några gamla bekanta stickare. Härligt sommarväder och trevligt snack om livet och stickning. Träffade Stefanie som driver och äger Makeri14 för första gången (ev har     jag stött på henne en gång tidigare på Stockholm Night knitters stickcafe i Espressohouse i Konserthuset). Planerar att komma iväg till hennes stickcafe i Grillska huset någon torsdagskväll framöver.

Sen fick vi besök av systerdotter Lisa Varis och hennes pojkvän Max Karjalainen. Vi gick en promenad längs Årstaviken och stannade till på Boulebar för en måltid (se menyn här ovan) På vägen hade vi turen att stöta på min dotter Miriam Tisander och Hanna (en kompis från London). De hade badat vid Tantobadet och skulle sen äta nåt hemma hos Mirre och sen gå till Vego-mässan.

Björn och jag åt en smarrig portabellorätt.

Det var en riktigt trevlig servering och mysigt att få lite tid tillsammans med Max och Lisa. Max ska köra upp för motorcykelkort på måndag i Tullinge. Vi håller tummarna för honom kl 08:00 imorgon. Hörde att vi får besök av Lisas mamma Solveig (min storasyster) hennes pappa Jarmo och hennes bror Ilpo helgen 30 juni – 2 juli. Då hoppas jag att vi får ihop till en liten kusinträff.

På kvällen var det äntligen dags för Sound of Music Song-along på Bio Rio. 20:00-23:00 (inkl paus). Det var härligt att få se den vackra rörande filmen och få sjunga med i sångerna.

